Samarbejde med forældre

Sammenhold OMKRING børn giver sammenhold MELLEM børn.

På Gjøl Skole og SFO vægter vi samarbejdet med forældrene meget højt. Som forældre kender I jeres børn bedst, og som skole har vi brug for et konstruktivt og tillidsfuldt samarbejde med jer for at lykkes med vores kerneopgave: jeres børns læring og trivsel.

Samarbejdet mellem skole og hjem kan ske på forskellig vis - altid med afsæt i at styrke det fælles ansvar og samarbejde omkring børnene:

Skole-hjemsamtaler:

Lærerne inviterer til skole-hjem-samtale inden efterårsferien. Her deltager lærere/pædagog, forældre og elev i en samtale om skolehverdagen.

Behovssamtaler:

I løbet af skoleåret arbejder vi ud fra tanken om "behovssamtaler", dvs. at I som forældre kan bede lærerne om en samtale, hvis I har behov for at drøfte og få skolens perspektiv på jeres barns læring og trivsel. Lærere og pædagoger vil naturligvis også tage initiativ til dialog med jer, når de skønner det nødvendigt.

Netværksmøde:

I nogle situationer kan bekymringen for et barns læring og trivsel være så stor, at det kræver et samarbejde med vores eksterne resursepersoner (bl.a. PPR (psykolog, tale-/hørekonsulent, sundhedsplejerske og socialrådgiver).

Her vil samarbejde bl.a. foregå til netværksmøde, hvor forældre, lærer/pædagog, ledelse og vores eksterne resursepersoner deltager for i samarbejde at hjælpe barnet godt på vej.

Se også nedenstående dokument, Omsorgsplan.

omsorgsplan feb 2016_0.pdf