Vores samarbejde

Samarbejde med forældre om børns læring

Et positivt og konstruktivt forældresamarbejde er centrale byggeklodser for barnets udvikling, trivsel og læringslyst. Et godt forældresamarbejde kræver åbenhed, tryghed og gensidig respekt for hinanden, som sikres gennem en positiv og åben dialog, hvor forældrene ses som ressourcepersoner i barnets liv.

Forældrene har et medansvar i forhold til at skabe et velfungerende børnefællesskab præget af anerkendelse af alle familier uanset forudsætninger.

Inden opstart i vuggestue eller børnehave inviteres forældre og barn til at komme på besøg, for at se vores hus og få en snak om hverdagen. I besøget afsættes der tid til at forældrene kan fortælle om barnets trivsel og udvikling.

Der tilbydes en samtale efter tre måneder, hvor opstarten drøftes. Efterfølgende er der mulighed for en årlig samtale omkring barnets trivsel og læring.

Vi vægter højt at samarbejde med forældrene om deres barn. Det sker gennem den daglige kontakt i hente/bringe situationer, forældremøder og ved andre forældrearrangementer.

Se også nedenstående dokument, Omsorgsplanen.

omsorgsplan feb 2016.pdf