Samlet vision

Vision for Gjøl Skole og SI

”Nutiden skaber børn, der skal lykkes i fremtiden”

Vores børn skal kunne navigere i en foranderlig verden med høj kompleksitet, skiftende retninger og forskellige kontekster. På Gjøl Skole og SI arbejder vi derfor med det hele menneske hvor dannelse, læring og en uddannelse på sigt er centralt for vores arbejde med børnene.

Mission

Gjøl Skole og SI tager afsæt i Jammerbugt Kommunes skolepolitik, hvor vi vil omsætte pejlemærker og værdier til vores praksis.

Vi har fokus på:

En alsidig tilgang til dannelse og læring, hvor børnene bliver mødt af professionelle voksne i en hverdag med høj faglighed og trivsel.

Fortsat udvikling af organisationen med en dynamisk og samskabende kultur, hvor der er fokus på det gode og konstruktive samarbejde. Det betyder, at børn, lærere, pædagoger, forældre og ledere – samt eksterne samspilspartnere, alle spiller en særlig rolle i arbejdet med at realisere visionen.

Vi ser kerneopgaven i et helhedsperspektiv, hvor arbejdet med at skabe de bedste vilkår for børnene hele tiden er omdrejningspunktet. Den skal leve i vores handlinger, nærvær og kommunikation. Vi vil til stadighed lade os inspirere og udfordres, finde nye og bedre veje og altid reflektere og mærke efter, så børnene trives, udfordres og lykkes i deres hverdag.

Målsætninger

At motivere børnene til at være nysgerrige på egen læring hvor de har muligheder for at være eksperimenterende og medskabende

At alle børn udvikler sig personligt, socialt og fagligt.

Tydelige og trygge rammer for alle børn. Rammerne tager altid afsæt i den professionelle pædagogiske refleksion og er altid tilpasset konteksten og det enkelte barn.

Rammer hvor der er plads til mangfoldighed og hvor alle føler sig som en del af et fællesskab.

Skole/hjem-samarbejde der bygger på åbenhed, tillid og den gode konstruktive gensidige dialog.

Mod på nye veje til udvikling, hvor handling og refleksion flytter perspektiver og udfordrer vanetænkning hos det pædagogiske personale, forældre og elever.

Vision for Gjøl Skole og SI.pdf