Projekt: Det hele liv på Gjøl

Det hele liv på Gjøl

Et lokalsamfund, som der findes på Gjøl, rummer mange forskellige og spændende muligheder for bevægelse, leg, idræt, kunst, kreativitet, lokal historie, storslået natur, outdoor aktiviteter og ikke mindst gode og nærende fællesskaber. DGI Nordjylland og Gjøl Skole og SI har i samarbejde skabt et godt fundament for et bredt samarbejde om et styrket lokalområde på Gjøl, hvor det hele liv er i fokus. Tiden er nu til at samarbejde i lokalsamfundet, at samle kræfterne og byde hele byen op til at tage andel i at skabe det hele liv på Gjøl. Ideen til indsatsen på Gjøl udspringer fra en samtale om en DGI-certificering af skole og SI. Fra ledelsens side var der et ønske om mere end dét, nemlig at skabe bredt samarbejde med foreninger og lokalsamfundet på Gjøl.

Gjøl er ingen undtagelse ift. de nationale tal omkring børns trivsel. Det er der en stor motivation fra ledelsen på skolen til at ændre. Der er enighed om, at fællesskaberne i foreningerne skal sættes mere i spil, og der er en stor motivation for at skabe rammerne til, at børnene bliver mere aktive i samarbejde med forældrene samt at gøre hele lokalsamfundet til medspillere i at skabe mulighederne herfor.